Case Study: Lotnisko Katowice-Pyrzowice x Kala

Case Study: Lotnisko Katowice-Pyrzowice x Kala

Case Study: Lotnisko Katowice-Pyrzowice x Kala

Czyli jak postanowiliśmy zadbać o dobry wizerunek lotniska Katowice-Pyrzowice  z pomocą naszej to najsilniejszej mocy - aromamarketingu!

Międzynarodowy Port Lotniczy Katowice im. Wojciecha Korfantego w Pyrzowicach to jedno z kluczowych lotnisk regionalnych w Polsce, położone około 33 km na północ od centrum Katowic. W 2024 roku obsłużyło rekordową liczbę 6 386 145 pasażerów oraz zrealizowało 48 505 operacji lotniczych, co stanowi wzrost o 13,8% i 7,4% w porównaniu do roku poprzedniego.Współpraca marki Kala z Lotniskiem Katowice-Pyrzowice rozpoczęła się w lutym 2017 roku. Jak do tego doszło?
Obrazek z Case Study

Jako ekspert w tworzeniu funkcjonalnych i estetycznych rozwiązań zapachowych, opracowaliśmy dla Pyrzowic strategię rozmieszczenia urządzeń oraz odpowiednio dobrane kompozycje aromatów, dostosowane do specyfiki miejsca o dużym natężeniu ruchu. Współpracujemy z lotniskiem nieprzerwanie od lat, a nasze rozwiązania stały się istotnym elementem poprawy jakości przestrzeni publicznych na terenie obiektu.

Krzysztof Strzelecki

Prezes

KALA

WYZWANIE

Wszystko zaczęło się od jednego, konkretnego problemu, z którym zmagało się lotnisko — niekomfortowe wrażenia zapachowe w toaletach przy ogromnym, codziennym natężeniu ruchu pasażerskiego. Dlaczego to tak istotne? Badania pokazują, że aż 66% Polaków zwraca uwagę na nieprzyjemny zapach w publicznych toaletach, uważając ten problem za największy mankament miejsc publicznych. Dla marki z kolei to kłopot wizerunkowy, który może negatywnie wpłynąć na skojarzenia klientów z tym konkretnym lotniskiem. Gdy zaprezentowaliśmy, jak skutecznie można rozwiązać tę kwestię poprzez profesjonalny aromamarketing, szybko staliśmy się partnerem lotniska Katowice-Pyrzowice w zarządzaniu zapachem w tych newralgicznych przestrzeniach.

ROZWIĄZANIE:

REALIZACJA, CZYLI CO TU PACHNIE?

Postanowiliśmy zadbać o dobry wizerunek lotniska Katowice-Pyrzowice  z pomocą naszej to najsilniejszej mocy - aromamarketingu! Klasyczne środki zapachowe i standardowe rozwiązania konkurencji nie spełniały oczekiwań — aromaty szybko się ulatniały lub były zbyt sztuczne, co nie budowało pozytywnego wrażenia u podróżnych. Dlatego my początkowo wdrożyliśmy aromatyzację w toaletach, instalując dyfuzory zapachowe oraz specjalne wkłady do pisuarów z kwiatową kompozycją. Aromatyzowaliśmy toalety także przy użyciu naszych olejków Kala Chanti - zarówno o zapachu kwiatowo-cytrusowym, jak i czarnego winogrona z kiwi. Zastosowane mieszanki nie tylko niwelowały nieprzyjemne zapachy, ale też tworzyły neutralne, świeże i przyjazne warunki dla podróżnych. Dzięki temu komfort korzystania z toalet znacząco się poprawił, co odczuli zarówno pasażerowie, jak i personel lotniska.Jako ekspert w tworzeniu funkcjonalnych i estetycznych rozwiązań zapachowych, opracowaliśmy dla Pyrzowic strategię rozmieszczenia urządzeń oraz odpowiednio dobrane kompozycje aromatów, dostosowane do specyfiki miejsca o dużym natężeniu ruchu. Współpracujemy z lotniskiem nieprzerwanie od lat, a nasze rozwiązania stały się istotnym elementem poprawy jakości przestrzeni publicznych na terenie obiektu. - Krzysztof Strzelecki, Prezes marki Kala.Dodatkowym wyzwaniem była specyfika samego obiektu. Liczba przestrzeni sanitarnych i nieustanny ruch pasażerów powodowały, że utrzymanie świeżości powietrza na stałym, przyjemnym poziomie wymagało precyzyjnie zaplanowanego systemu aromatyzacji. Istotne było również to, aby wybrane rozwiązania były skuteczne, dyskretne i łatwe w obsłudze dla personelu, a jednocześnie dostosowane do obiektu o charakterze publicznym, funkcjonującego przez całą dobę.

ZAPACH ŚWIĄT? ROBI SIĘ!

W 2018 roku, podczas Szczytu Klimatycznego ONZ, który odbywał się właśnie w Katowicach, nasz Klient postanowił wypełnić przestrzeń hali świąteczną atmosferą, aromatyzując tam otoczenie naszym sezonowym zapachem Christmas Cookie. W tym samym roku rozpoczęliśmy także aromatyzację na terminalach - pasażerowie, którzy wracali do Polski na okres Bożego Narodzenia byli witani aromatem świątecznego piernika, co pozytywnie wpłynęło na postrzeganie lotniska. -

Odwiedziłam rodzinę na święta i Katowice były moim miejscem przylotu i odlotu z UK. Tak bardzo podobał mi się wszechobecny świąteczny zapach panujący na lotnisku, że aż obiecałam sobie, że wyślę do Państwa email zachwytu. Będę to wspominać jeszcze długo. Dobra robota!

- podróżna korzystająca z lotniska Pyrzowice-Katowice. 

SEZON NA ZAPACH

Od grudnia 2023 roku dołożyliśmy do aromatyzowania lotniska Pyrzowice jeszcze jedną cegiełką w postaci zimnej dyfuzji w węzłach sanitarnych, skąd teraz wydobywa się nasza kwiatowo-cytrusowa kompozycja. Na terminalach wymieniamy zapachy zgodnie z aktualnym sezonem, by korespondował z atmosferą i porą roku. Od roku 2024 na stałe już aromatyzujemy przestrzeń terminali w części wejściowej.  Od progu hali zapach prowadzi pasażera przez terminal niczym niewidzialny przewodnik, budując pozytywne emocje i wprowadzając w lekki, podróżny nastrój.
Obrazek z Case Study

Współpraca z Kalą była dla nas niezwykle wartościowym doświadczeniem. Kreatywność, niezawodność oraz imponująca wiedza o zapachach pracowników firmy Kala wniosły projekt na zupełnie nowy poziom. To marka, która nie tylko doskonale rozumie potrzeby klienta, ale potrafi też zachować pełen profesjonalizm i spokój nawet w najbardziej wymagających momentach. Czuliśmy się naprawdę zaopiekowani – a efekt końcowy przerósł nasze oczekiwania.

Ewelina Merta

Specjalista ds. Infrastruktury

Katowice-Pyrzowice

EFEKT

Dzięki starannemu rozmieszczeniu urządzeń oraz indywidualnie dobranym mieszankom zapachowym, skutecznie neutralizujemy nieprzyjemne wonie, tworząc świeże i przyjazne otoczenie. Nasze rozwiązania nie tylko poprawiają komfort użytkowników, ale także wpływają na postrzeganą jakość miejsca, co ma istotne znaczenie w kontekście budowania pozytywnego wizerunku. Aromamarketing staje się zatem nie tylko elementem luksusu, ale realnym wsparciem w kreowaniu przestrzeni, do których goście i pracownicy chętnie wracają.

POTRZEBUJESZ WSPARCIA?

Marka Kala od lat jest przewodnikiem w świecie zapachów, oferując eksperckie, skuteczne i wyjątkowe rozwiązania w zarządzaniu przestrzenią zapachową. Jako partner Lotniska Katowice-Pyrzowice, z dumą uczestniczymy w codziennej trosce o najwyższy standard obsługi pasażerów. Nasze doświadczenie i zaangażowanie pozwalają nam skutecznie odpowiadać na wyzwania związane z zarządzaniem zapachem w przestrzeniach o intensywnym użytkowaniu.Dzięki Kala, nawet w obliczu kryzysu, pełna harmonia przestrzeni nie musi być zagrożona. Chcesz, abyśmy pomogli Ci neutralizować lub aromatyzować przestrzeń? Napisz do nas: biuro@kala.pl

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI, A WPROWADZIMY CIĘ W MAGICZNY ŚWIAT MARKETINGU SENSORYCZNEGO.

1Pamięć węchowa to jeden z fenomenów ludzkiego organizmu. Wiadomo o niej, że nie zmienia się przez całe życie, dlatego potrafimy przypomnieć sobie zapach letniego wieczoru sprzed lat, słodką woń owoców czy zapach perfum używanych przez naszą pierwszą miłość. Każdy człowiek ma takie zapamiętane zapachy, które przywołują dobre wspomnienia, ale węch to najbardziej zagadkowy z naszych zmysłów. Odpowiednio dobrana kompozycja zapachowa jest w stanie w sposób zaplanowany wpłynąć na nasze emocje i odczucia.