Aromamarketing w Placówce Medycznej: 4 Powody, dla których warto go stosować
Placówki medyczne stawiają sobie za priorytet nie tylko doskonałą opiekę nad pacjentami, ale również ich komfort i dobre samopoczucie. Aromamarketing staje się coraz bardziej popularnym narzędziem w tej dziedzinie, przynosząc liczne korzyści zarówno dla pacjentów, jak i personelu medycznego.
Dlaczego warto zainwestować w aromamarketing w placówce medycznej? Oto kluczowe powody:
- Zapachy wpływają na redukcję stresu u pacjenta oczekującego na wizytę
Oczekiwanie na wizytę lekarską czy zabieg medyczny może być stresujące dla pacjentów. Istnieje wiele badań potwierdzających, że odpowiedni zapach może pomóc pacjentowi w zrelaksowaniu się. Wyniki jednego z nich wykazały, że „zapachy pomarańczy oraz lawendy zmniejszały niepokój i poprawiały nastrój u pacjentów oczekujących na leczenie stomatologiczne”. - Zapachy podnoszą wartość Twoich usług i rentowność Placówki.
Stworzenie eleganckiego zapachu we wnętrzu podnosi jego rangę, wzmaga odczucie luksusu, podnosi prestiż oferowanych usług w oczach pacjentów. To zaś zwiększa możliwości zarządzania ich wyceną.
Stosowanie aromamarketingu zmniejsza liczbę anulowań wizyt z powodu stresu. Zaś zrelaksowany pacjent będzie polecał klinikę swoim znajomym. - Zapachy podbijają wrażenie czystości.
Zdecydowana większość osób uważa, że miejsca, które przyjemnie pachną, są czyste i regularnie sprzątane. Również badania przeprowadzone w tym obszarze potwierdziły, że świeża lub cytrusowa woń kojarzy się z czystością i wzbudza zaufanie. - Wyróżnienie się na Rynku i Budowanie Marki.
Pacjenci są coraz bardziej świadomi swoich wyborów i szukają placówek, które oferują coś więcej niż standardową opiekę.
Aromamarketing może być kluczowym elementem strategii marketingowej, przyciągając pacjentów i kształtując pozytywny wizerunek placówki medycznej.
Jakie zapachy do kliniki?
Oto kilka rekomendacji z portfolio esencji zapachowych i dyfuzorów Kala iFresh.
W zależności od wielkości gabinetu, recepcji, poczekalni lub pomieszczenia socjalnego najlepiej sprawdzą się urządzenia do dyfuzji: iFresh IF15P, iFresh TV50, iFresh BOX100.
- Poczekalnia: sięgnij po esencje: Fresh Bamboo, Pure Zone, Cotton lub Pear Green Tea.
- Gabinet pediatryczny: wśród małych pacjentów sprawdzi się esencja iFresh Bubble Gum, czyli zapach gumy balonowej, a także Watermelon.
- Gabinet stomatologiczny: jeśli zleży Ci na ukojeniu lęku i stresu pacjentów, wybierz esencję iFresh: Merry Me, Amber lub Cotton.
- Gabinet medycyny estetycznej: jeśli chcesz, aby zapach podniósł rangę Twoich usług i wzmagał u pacjentów poczucie luksusu, rekomendujemy esencje iFresh: Good Scent, Delice lub J’adore.
W przypadku, gdy prowadzisz gabinet, który wykonuje zabiegi dedykowane męskiej grupie docelowej, zdecydowanie wybierz: Ombre Leather, Oud Wood lub 7 Seven. - Gabinet fizjoterapii: W zależności od rodzaju i celu terapii oraz wieku pacjentów, możesz wybierać spośród esencji iFresh: Japanese Spring, Pure Space lub Amber.