
Case Study: Lotnisko Katowice-Pyrzowice x Kala
W 2024 roku obsłużyło rekordową liczbę 6 386 145 pasażerów oraz zrealizowało 48 505 operacji lotniczych, co stanowi wzrost o 13,8% i 7,4% w porównaniu do roku poprzedniego. Współpraca marki Kala z Lotniskiem Katowice-Pyrzowice rozpoczęła się w lutym 2017 roku. Jak do tego doszło?
WYZWANIE
Wszystko zaczęło się od jednego, konkretnego problemu, z którym zmagało się lotnisko — niekomfortowe wrażenia zapachowe w toaletach przy ogromnym, codziennym natężeniu ruchu pasażerskiego. Dlaczego to tak istotne? Badania pokazują, że aż 66% Polaków zwraca uwagę na nieprzyjemny zapach w publicznych toaletach, uważając ten problem za największy mankament miejsc publicznych. Dla marki z kolei to kłopot wizerunkowy, który może negatywnie wpłynąć na skojarzenia klientów z tym konkretnym lotniskiem. Gdy zaprezentowaliśmy, jak skutecznie można rozwiązać tę kwestię poprzez profesjonalny aromamarketing, szybko staliśmy się partnerem lotniska Katowice-Pyrzowice w zarządzaniu zapachem w tych newralgicznych przestrzeniach.
Realizacja, czyli co tu pachnie?
Postanowiliśmy zadbać o dobry wizerunek lotniska Katowice-Pyrzowice z pomocą naszej to najsilniejszej mocy - aromamarketingu! Klasyczne środki zapachowe i standardowe rozwiązania konkurencji nie spełniały oczekiwań — aromaty szybko się ulatniały lub były zbyt sztuczne, co nie budowało pozytywnego wrażenia u podróżnych. Dlatego my początkowo wdrożyliśmy aromatyzację w toaletach, instalując dyfuzory zapachowe oraz specjalne wkłady do pisuarów z kwiatową kompozycją. Aromatyzowaliśmy toalety także przy użyciu naszych olejków Kala Chanti - zarówno o zapachu kwiatowo-cytrusowym, jak i czarnego winogrona z kiwi. Zastosowane mieszanki nie tylko niwelowały nieprzyjemne zapachy, ale też tworzyły neutralne, świeże i przyjazne warunki dla podróżnych. Dzięki temu komfort korzystania z toalet znacząco się poprawił, co odczuli zarówno pasażerowie, jak i personel lotniska.„ Jako ekspert w tworzeniu funkcjonalnych i estetycznych rozwiązań zapachowych, opracowaliśmy dla Pyrzowic strategię rozmieszczenia urządzeń oraz odpowiednio dobrane kompozycje aromatów, dostosowane do specyfiki miejsca o dużym natężeniu ruchu. Współpracujemy z lotniskiem nieprzerwanie od lat, a nasze rozwiązania stały się istotnym elementem poprawy jakości przestrzeni publicznych na terenie obiektu ”
Krzysztof Strzelecki
Prezes KALA
Zapach Świąt? Robi się!
W 2018 roku, podczas Szczytu Klimatycznego ONZ, który odbywał się właśnie w Katowicach, nasz Klient postanowił wypełnić przestrzeń hali świąteczną atmosferą, aromatyzując tam otoczenie naszym sezonowym zapachem Christmas Cookie. aromatyzując tam otoczenie naszym sezonowym zapachem Christmas Cookie. W tym samym roku rozpoczęliśmy także aromatyzację na terminalach - pasażerowie, którzy wracali do Polski na okres Bożego Narodzenia byli witani aromatem świątecznego piernika, co pozytywnie wpłynęło na postrzeganie lotniska.„ - Odwiedziłam rodzinę na święta i Katowice były moim miejscem przylotu i odlotu z UK. Tak bardzo podobał mi się wszechobecny świąteczny zapach panujący na lotnisku, że aż obiecałam sobie, że wyślę do Państwa email zachwytu. Będę to wspominać jeszcze długo. Dobra robota! ”
Podróżna korzystająca z lotniska Pyrzowice-Katowice.

Sezon na zapach
Od grudnia 2023 roku dołożyliśmy do aromatyzowania lotniska Pyrzowice jeszcze jedną cegiełką w postaci zimnej dyfuzji w węzłach sanitarnych, skąd teraz wydobywa się nasza kwiatowo-cytrusowa kompozycja. Na terminalach wymieniamy zapachy zgodnie z aktualnym sezonem, by korespondował z atmosferą i porą roku. Od roku 2024 na stałe już aromatyzujemy przestrzeń terminali w części wejściowej. Od progu hali zapach prowadzi pasażera przez terminal niczym niewidzialny przewodnik, budując pozytywne emocje i wprowadzając w lekki, podróżny nastrój.EFEKT
Dzięki starannemu rozmieszczeniu urządzeń oraz indywidualnie dobranym mieszankom zapachowym, skutecznie neutralizujemy nieprzyjemne wonie, tworząc świeże i przyjazne otoczenie. Nasze rozwiązania nie tylko poprawiają komfort użytkowników, ale także wpływają na postrzeganą jakość miejsca, co ma istotne znaczenie w kontekście budowania pozytywnego wizerunku. Aromamarketing staje się zatem nie tylko elementem luksusu, ale realnym wsparciem w kreowaniu przestrzeni, do których goście i pracownicy chętnie wracają.